در رابطه با ارسال پیامک بالک و استفاده از بازاریابی پیامکی معمولا اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. برخی از افرادی که از این ابزار استفاده کردهاند تجربه بسیار رضایت بخشی از ارسال پیامک انبوه و سامانه ارسال پیامک انبوه دارند اما برخی دیگر از استفاده کنندگان از بازاریابی پیامکی از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی رضایتی ندارند و این ابزار را برای کسب و کار خود مفید نمیدانند.
برای آشنایی با «سامانه ارسال پیام کوتاه انبوه» کلیک کنید.
اما چرا بر سر این موضوع در این حد اختلاف نظر وجود دارد؟
ما در مقالاتی که در وب سایت فروش رهیاب پیام گستران منتشر میکنیم سعی میکنیم به این موضوع از جوانب مختلف بپردازیم و مجموعهای از موارد و عللی که باعث میشود برخی از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی نتیجه بگیرند و برخی دیگر نتیجه لازم را نگیرند را بیان کنیم.
در این مقاله و در ادامه مجموعهای از روشهای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی که باعث میشود استفاده از این ابزار نتایج مفیدی را به همراه داشته باشد را برای شما بیان میکنیم.
روشهایی که باعث میشود ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی نتایج رضایتبخشی داشته باشد به شرح زیر است:
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به مخاطبان هدف
ارسال پیامک انبوه به مخاطب هدف مناسب، یکی از مهمترین روشها برای افزایش اثرگذاری ارسال پیامک انبوه است.
یکی از مواردی که در بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی معمولا رعایت نمیشود؛ مخاطب هدفی است که برای او پیامک تبلیغاتی ارسال میشود. بسیار مشاهده میشود که کسب و کارها لیستی از شمارههای تلفن همراه را از روشهای مختلف مانند خرید بانک اطلاعاتی شمارههای تلفن همراه مشاغل مختلف به دست میآورند و برای بخشی از لیست پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال میکنند و در نهایت اعلام میکنند که ارسال پیامک انبوه روش مفیدی برای بازاریابی و جذب مخاطب و مشتری نیست!
لازم به ذکر است که علاوه بر استفاده از سامانه ارسال پیامک، امکان «ارسال پیامک انبوه از طریق Telegram تلگرام» و «ارسال پیامک انبوه از Whats App طریق واتس آپ» هم وجود دارد.
این کسب و کارها به این موضوع توجه ندارند که:
استفاده از لیست شمارههای تلفن همراهی که خریداری کردهاند تا چه اندازه روش درستی برای ارسال پیامک انبوه است؟
آیا افرادی که برای آنها پیامک ارسال میشود به خدمات و محصولاتی که این کسب و کار ارائه میدهد نیاز دارد؟
آیا افرادی که برای آنها پیامک تبلیغاتی ارسال شده است از اینکار رضایت دارند؟
برای آشنایی با «روش های کسب اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک» کلیک کنید.
آیا روش بهتری برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی وجود ندارد؟
و موارد مشابه دیگر.
اتفاقی که معمولا در این مواقع میافتد به این صورت است که کسب و کار لیستی از شمارههای تلفن همراه دانش آموزان سال دهمی را خریداری میکند و به این شمارهها پیامک تبلیغاتی ارسال میکند و محصول جدید خود را که یک کتاب کمک آموزشی برای دانش آموزان سال دهمی است را معرفی میکند. اما هیچ بازخوردی دریافت نمیکند. چرا؟
آیا روش ارسال پیامک انبوه اشتباه بوده است؟
این روش ارسال پیامک انبوه بازخوردی نداشته است به این دلیل که شمارههایی که برای آنها پیامک ارسال شده است دانش آموز سال دهمی نیستند و آنها دانش آموزان سال دوازدهمی هستند.
چرا این اتفاق افتاده است؟
دلیل اینکه این روش ارسال پیامک انبوه بازخورد نداشته است این است که:
کسب و کار لیست شمارههای تلفن همراه دانش آموزان سال دهمی را خریداری کرده است اما این لیست دو سال گذشته تهیه شده است و این دانش آموزان در حال حاضر سال دوازدهمی هستند!
یکی از روشهایی که باعث میشود ارسال پیامک انبوه و بازاریابی پیامکی موثر واقع شود انتخاب مخاطب هدف مناسب است. یعنی اگر کسب و کار بتواند با استفاده از روشهای مختلف، مخاطبانی که به محصولات و خدمات آنها نیاز دارند را شناسایی کند و برای این دسته از مخاطبان پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کند میتواند بازخورد بهتری از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی بدست بیاورد.
به عنوان مثال یکی از روشهای جمعآوری اطلاعات مخاطبان برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، دریافت شماره تلفن همراه مراجعه کنندگان به وب سایت و محل فروشگاه است.
فرض کنید که شما صاحب یک آموزشگاه هستید که در زمینه کلاسهای تقویتی و ارائه کتابهای کمک درسی فعالیت میکند. بیشتر مراجعه کنندگان به وب سایت شما پس از ورود به سراغ دانلود نمونه سوالات و جزوات موجود در سایت شما میروند. شما فقط کافی است که از مخاطبان خود بخواهید برای دانلود نمونه سوالات و جزوهها، نام، شماره تماس و ایمیل خود را وارد کنند. در این صورت پس از مدت زمان کوتاهی شما بانک عظیمی از شمارههای تلفن همراه افرادی را دارید که علاوه بر اینکه نام آنها را میدانید از مقطع تحصیلی آنها هم مطلع هستید. در این صورت در زمان ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی میتوانید به مخاطبانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید که دقیقا در همان مقطع تحصیلی، هدف هستند.
با استفاده از این روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، شما به راحتی مخاطبانی را هدف قرار دادهاید که محصولات و خدمات شما را نیاز دارند و به همین دلیل این روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی بازخورد بسیار خوبی برای شما خواهد داشت.
علاوه بر انتخاب درست مخاطبان هدف زمان ارسال پیامک هم از همیت بالایی برخوردار است که ما در مقاله «زمان و ساعت مناسب برای ارسال پیامک انبوه» آن را به صورت کامل شرح دادهایم.
ارسال پیامک انبوه به مشتری و ارائه کدتخفیف
یکی از روشهای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی که بازخورد خوبی هم دارد ارسال کدتخفیف به مخاطبان هدف است. در روش ارسال پیامک انبوه به همراه کد تخفیف، کسب و کارها بخشی از مخاطبان هدف خود را انتخاب میکنند و با ارسال کدتخفیف سعی میکنند او را به خرید محصولات و یا خدمات کسب و کار ترغیب کنند.
البته همانطور که در بالا اشاره شده برای اینکه ارسال کد تخفیف به مخاطبان، مفید واقع شود باید جامعه هدف و مخاطبان به درستی انتخاب شوند. زیرا اگرمخاطبان به درستی انتخاب نشوند روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هر چقدر هم درست باشد نتیجهای در بر نخواهد داشت.
به عنوان مثال اگر کسب و کار قصد دارد از ارسال کد تخفیف به عنوان روشی موثر برای بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده کند باید توجه داشته باشد که کد تخفیف را به مشتریانی که طی چند روز گذشته از او خرید کردهاند ارسال نکند و این کد را به مشتریانی ارسال کند که مدتی است از محصولات و خدمات این کسب و کار استفاده نکردهاند. زیرا افرادی که به تازگی از محصولات و خدمات کسب و کار استفاده کردهاند؛ احتمالا در حال حاضر مجددا به این محصولات و خدمات نیاز ندارند اما احتمالا افرادی که مدتی قبل از خدمات و محصولات کسب و کار استفاده کردهاند در حال حاضر به محصولات و خدمات کسب و کار نیاز داشته باشند و تنها با یک یادآوری و ارائه یک کد تخفیف، آنها ترغیب میشوند که از محصولات و خدمات کسب و کار استفاده کنند.
برای آشنایی با «بهترین پنل ارسال پیامک (SMS) انبوه» کلیک کنید.
ارسال پیامک انبوه به مشتریان قدیمی
یکی دیگر از روشهای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، هدف قراردادن مخاطبان و مشتریان قدیمی است.
اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید و سایتی برای فروش محصولات خود داشته باشید؛ با مراجعه به سوابق خرید مشتریان متوجه خواهید شد که بخشی از مشتریان قدیمی شما که به صورت مرتب از شما خرید میکردند دیگر از محصولات و خدمات شما استفاده نمیکنند.
بخشی از این افراد به دلایل مختلف از محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی شما ناراضی شدهاند و به همین دلیل دیگر خرید نمیکنند. اما در بین افرادی که دیگر خرید نمیکنند تعداد زیادی از مشتریان وجود دارند که بی دلیل دیگر خرید نمیکنند!
یعنی بدون دلیل خاصی فروشگاه اینترنتی شما را فراموش کردهاند. اینجا همان نقطهای است که باید با استفاده از ارسال پیامک انبوه کسب و کار و محصولات را به او یادآوری کنید.
در روش ارسال پیامک انبوه به مشتریان قدیمی هدف یادآوری برند و کسب و کار برای مخاطب و مشتریان قدیمی است. البته روش ارسال پیامک انبوه به مشتریان قدیمی میتواند با روش ارسال پیامک انبوه با ارائه کدتخفیف ادغام شود و کسب و کار با ارسال پیامک انبوه و ارائه کد تخفیف به مشتریان قدیمی، علاوه بر یادآوری نام برند در ذهن او، او را به خرید محصولات و خدمات کسب و کار ترغیب کند.
آیا میدانید برای ارسال پیامک انبوه با نام تجاری باید از «سرویس مسک Mask پیام کوتاه» استفاده کنید؟ برای اطلاع از شرایط فعالسازی این سروی کلیک کنید.
ارسال پیامک انبوه دورهای
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی دورهای هم یکی از روشهای پربازده در بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه است که کسب و کارها کمتر به آن توجه دارند و از آن استفاده میکنند.
این روش ارسال پیامک انبوه، بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که محصولات آنها دوره مصرف دارد
برای مثال اگر کسب و کار در زمینه فروش محصولی مانند عسل فعالیت میکند میتواند براساس خرید مجدد مشتریان خود، متوسط دوره مصرف محصولات خود را بدست بیاورد و پس از گذشت متوسط دوره خرید محصول و یا چند روز قبل از آن به مشتری پیامک ارسال کند و به او یادآوری کند که محصولی که خریداری کرده است در حال تمام شدن است و او میتواند محصول را مجدد بخرد.
البته این روش ارسال پیامک انبوه اگر با روش ارسال پیامک انبوه به همراه کدتخفیف ادغام شود میتواند بازخورد بهتری داشته باشد. زیرا علاوه بر اینکه ب مشتری خرید مجدد او یادآوری میشود به او کدتخفیف هم داده میشود تا محصول خود را ارزانتر خریداری کند.
اگر با مشکل عدم ارسال پیامک روبرو هستید مقاله «تفاوت پیامک تبلیغاتی و پیامک خدماتی» را مطالعه کنید.
ارسال پیامک انبوه برای سادهسازی فرایند خرید
وقتی صحبت از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه میشود بیشتر افراد به یاد پیامهای تبلیغاتی میافتند که روزانه از طرف کسب و کارها برای آنها ارسال میشود و بدون تعارف هم همه ما از این روش بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی ناراضی و گلایهمند هستیم. دلیل این موضوع هم خلاقیت بسیار پایین کسب و کارها در روشهای استفاده از ارسال پیامک انبوه است.
یکی از روشهای بسیار خلاقانه که بسیار کم در ایران استفاده شده است استفاده از ارسال پیامک انبوه برای سادهسازی فرایند خرید است.
در این روش ارسال پیامک انبوه که بیشتر مناسب فروشگاههای آنلاین است کسب و کار به جای اینکه خریدار را برای خرید به سمت وب سایت خود بکشاند با همان پیامک سفارش او را دریافت میکند و محصول را به او میفروشد.
برای درک بهتر موضوع، مثال بالا را مجدد یادآوری میکنیم. کسب و کاری که محصولاتی با دوره مصرف مانند عسل به مشتریان خود میفروشد میتواند براساس سوابق خرید مجدد مشتریان، متوسط دوره مصرف محصولات خود را بدست بیاورد و چند روز مانده به پایان دوره مصرف محصول خود که در اینجا فرض میکنیم عسل است برای مشتری پیامکی ارسال کند و به او یادآوری کند که محصول او در حال تمام شدن است و او میتواند الان با مراجعه به وب سایت محصول را مجدد سفارش دهد.
خب به نظر شما کسب و کار نمیتواند بدون اینکه مشتری به وب سایت او مراجعه کند سفارش را از او دریافت کند؟
بله میتواند فقط کافی است از مشتری بخواهد که اگر مایل به خرید مجدد همان محصول است عدد 1 را ارسال کند. در این صورت اگر مشتری عدد یک را ارسال کرد برای او لینک پرداخت آنلاین و یا شماره کارت برای واریز مبلغ سفارش را ارسال میکند و به همین راحتی سفارش مشتری را دریافت میکند. از آنجا که این مشتری قبلا از فروشگاه خرید کرده است آدرس و سایر مشخصات او نزد فروشگاه است و فروشگاه میتواند محصول را برای او ارسال کند.
در این مقاله سعی کردیم با بیان چند مورد از بهترین روشهای ارسال پیامک انبوه و بازاریابی پیامکی تاثیر استفاده از این ابزار بر فرایندهای فروش را بیش از پیش برای شما روشن کنیم.
امیدواریم روشهای ارسال پیامک انبوهی که در این مقاله برای شما بیان کردیم مفید بوده باشد و شما بتوانید با استفاده از آنها اثرگذاری ارسال پیامک انبوه را در کسب و کار خود افزایش دهید.
به شما پیشنهاد میکنیم پس از این مقاله، «انتخاب مخاطب هدف برای ارسال پیام کوتاه» را مطالعه کنید.
اگر به موضوع بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه علاقمند هستید مقالاتی که ما در رهیاب پیام گستران منتشر میکنیم را دنبال کنید. در این مقالات سعی میکنیم با بیان روشهای ارسال پیامک انبوه، نکات استفاده از بازاریابی پیامکی و سایر مطالب مرتبط با این حوزه دانش شما در رابطه با پیامک انبوه را افزایش دهیم تا بتوانید با استفاده از این ابزار بهترین نتیجه را بدست بیاورید.