اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک تبلیغاتی موضوعی است که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم.
اگر در زمینه بازاریابی مطالعه داشته باشید حتما با عبارت «مشتری پادشاه است» مواجه شدهاید و میدانید که بازاریابی این روزها به موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری توجه دارد نیاز و رضایت مخاطب و مشتری است. یعنی بخش عمدهای از فعالیتهای بازاریابی در خدمت ارائه خدمات و تجربیات بهتر به مخاطبان و مشتریان است.
یکی از مواردی که مخاطبان در برخورد و تعامل با کسب و کارهای مختلف تجربه میکنند پیامکهای تبلیغاتی است که از کسب و کارها دریافت میکنند و بسیار هم مشاهده میشود که مخاطبان بابت این موضوع ناراضی هستند و در برخی اوقات میزان نارضایتی آنها به حدی بالا میرود که اقدام به شکایت از کسب و کارها در مراجع قضایی میکنند.
اگر شما از آن دسته از مخاطبان که نارضایتی خود را با شکایت ابراز میکنند نباشید شاید درک این موضوع برای شما کمی سخت باشد. اما ما که با کسب و کارهای مختلفی که از بازاریابی پیامکی و سامانه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده میکنند در ارتباط هستیم این موضوع را مشاهده کردهایم.
پس اگر شما هم به دلیل مزایای بسیار زیاد بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه، قصد دارید برای مخاطبان و مشتریان خود پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنید مخاطب اصلی این مقاله هستید. با ما همراه باشد و ادامه مقاله را مطالعه کنید.
اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک تبلیغاتی
در همین ابتدا لازم است بدانید که براساس قوانین ارسال پیامک تبلیغاتی شما لازم است از مخاطبان خود برای ارسال پیامک تبلیغاتی اجازه بگیرید و اگر اینکار را انجام ندهید مخاطبانی که از شما پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند میتوانند از شما شکایت کنند.
البته این به این معنا نیست که اگر شما تنها یک پیام تبلیغاتی برای یکی از مخاطبان خود ارسال کنید او میتواند از شما شکایت کند.
منظور این است که اگر شما بانک شمارههایی از تلفن همراه را دارید و قصد دارید با اجرای برنامههای بازاریابی و ارسال پیامکهای تبلیغاتی متفاوت، آنها را هدف قرار دهید مخاطب شما پس از چند بار دریافت پیامک تبلیغاتی از شما و در صورتی که روش لغو و غیر فعالسازی دریافت پیامک تبلیغاتی را به او اعلام نکرده باشید میتواند از شما شکایت کند.
اگر در این مقاله و دیگر مقالات عبارت «بالک Bulk پیامک» را مشاهده کردید؛ بدانید به معنای پیامک انبوه است.
اکنون که موضوع اجازه مخاطب برای ارسال پیامک تبلیغاتی مشخص شد سوالی که مطرح میشود این است که:
چگونه از مخاطبان برای ارسال پیامک تبلیغاتی اجازه بگیریم؟
دو روش ساده اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک تبلیغاتی اجازه در زمان دریافت اطلاعات (ثبت نام) و در متن پیامک تبلیغاتی است.
روش اجازه در زمان ثبت اطلاعات، مربوط به کسب و کارهای آنلاینی است از شمارههای تلفن همراه کاربران سایت برای بانک اطلاعات تلفن همراه استفاده میکنند.
روش اجازه از مخاطبان در متن پیامک تبلیغاتی مربوط به کسب و کارهایی است که بانک اطلاعات تلفن همراه خود را خریداری کردهاند و یا از راههای مشابه دریافت کردهاند.
لازم به تذکر است که تجربه کسب و کارهای مختلفی که با ما همکاری میکنند نشان داده است که خرید بانک اطلاعات تلفن همراه اصلا بازدهی ندارد. زیرا بخش عمدهای از شمارههای تلفن همراهی که در این بانکها وجود دارد اشتباه است.
در ادامه هر یک از روشهای اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت کامل شرح داده شده است.
برای آشنایی با «نحوه انتخاب مخاطب هدف برای ارسال پیام کوتاه انبوه» کلیک کنید.
اجازه از مخاطبان در زمان ثبت نام
آیا تابحال فکر کردهاید که کسب و کارهایی که برای شما پیامک تبلیغاتی ارسال میکنند برای ارسال پیامک تبلیغاتی از شما چگونه اجازه میگیرند؟
بدون شک همه ما با عبارت «با شرایط استفاده از خدمات سایت … موافقم» برخورد کردهایم.
این عبارات معمولا زمانی به ما نمایش داده میشود که قصد داریم از یک سایت خرید کنیم و یا اینکه از خدمات یک سایت استفاده کنیم و شرط رفتن به مرحله بعد هم زدن تیک موافقم است.
اما آیا تا بحال آن را مطالعه کردهاید؟ بدون شک پاسخ بیشتر ما به این سوال «خیر» است.
یکی از جاهایی که کسب و کارها از مخاطبان خود برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه اجازه میگیرند همین قوانین استفاده از سایت است.
اگر به این قوانین مراجعه کنید و متن آن را کامل مطالعه کنید متوجه میشوید که در بندهای مختلف شرایط استفاده ذکر شده است که کسب و کار اجازه دارد برای ارسال اطلاع رسانیهای مختلف اعم از تخفیفات، طرحهای فروش و موارد مشابه دیگر به مخاطبان خود پیامک تبلیغاتی ارسال کند.
شما زمانی که برای استفاده از خدمات یک سایت و یا خرید از یک سایت تیک موافقم را میزنید به کسب و کار اجازه میدهید که برای شما پیامک تبلیغاتی ارسال کند. موافقت شما در دیتا بیس اطلاعات سایت ذخیره میشود.
البته اگر شما صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید برای مخاطبان خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید به شما پیشنهاد میکنیم که در زمان دریافت اطلاعات از مخاطبان، ایمیل آنها هم دریافت کنید و زمانی که آنها موافقت خود با قوانین سایت را اعلام میکنند؛ یک نسخه از قوانین را برای آنها ارسال کنید.
این کار دو مزیت دارد. اول اینکه از لحاظ اخلاقی این کار لازم است. زیرا ما میدانیم که بیشتر مخاطبان در زمان ثبت نام بندهای قوانین را مطالعه نمیکنند. با این کار این امکان را به آنها میدهیم تا بعدا به قوانین مراجعه کنند و آن را مطالعه کنند.
دوم اینکه اگر روزی یکی از مخاطبان بابت پیامهای تبلیغاتی ارسال شده قصد داشته باشد شکایت کند میتواند ادعا کند که در زمان ثبت نام بند مربوط به ارسال پیامک تبلیغاتی در بندهای موافقتنامه نبوده است. در اینصورت اگر بندهای قوانین را برای او ارسال کرده باشید میتوانید با استناد به ایمیل ارسال شده از هرگونه مشکل جلوگیری کنید.
پس اگر قصد دارید مخاطبان خود را با ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه، هدف برنامههای بازاریابی قرار دهید؛ علاوه بر قراردادن قوانین در مراحل ثبت نام و دریافت تیک موافقت، بندهای قرارداد را برای او ارسال کنید.
یکی از موارد مهم در افزایش تاثیر ارسال پیامک زمان ارسال پیامک است. این موضوع به صورت کامل در مقاله «بهترین ساعت و زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی» شرح داده شده است.
اجازه از مخاطبان در زمان ارسال پیامک
علاوه بر بندهای شرایط استفاده از سایت،یکی از جاهای دیگری که شما به عنوان کسب و کار میتوانید از مخاطبان خود برای ارسال پیامک تبلیغاتی اجازه بگیرید در متن پیامک تبلیغاتی است.
اگر دقت کرده باشید در برخی از پیامکهای تبلیغاتی انبوهی که برای شما ارسال میشود در انتهای متن عبارتی برای لغو پیامک ذکر شده است. برای مثال عبارتی مانند «لغو: ارسال OFF» و یا «لغو: ارسال 1» و موارد مشابه دیگر در انتهای پیام آمده است.
این عبارت به مخاطب اعلام میکند که در صورتیکه تمایل به دریافت پیامکهای انبوه تبلیغاتی ندارد عبارت مورد نظر را ارسال کند تا دیگر برای او پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال نشود.
کسب و کارها تنها با ارسال این عبارت در انتهای متن پیامک تبلیغاتی خود از بروز مشکلاتی همچون شکایت مخاطب، مسدود شدن خط تبلیغاتی خود و موارد مشابه دیگر جلوگیری میکنند.
اگر شما هم قصد دارید برای مخاطبان کسب و کار خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید به شما پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از مشکلات مختلف برای خود و کسب و کارتان در انتهای پیامک تبلیغاتی روش لغو ارسال پیامک تبلیغاتی را درج کنید.
برای آشنایی با «بهترین شرکت و سامانه ارسال پیامک» کلیک کنید.
جلوگیری از لغو پیامک تبلیغاتی توسط مخاطبان
با مطالعه موارد ذکر شده در قسمت «اجازه از مخاطبان در زمان ارسال پیامک» شاید این سوال مطرح که:
اگر در انتهای پیامک تبلیغاتی روش لغو را ذکر کنیم مخاطبان ارسال پیامک تبلیغاتی را لغو نمیکنند؟ و ما تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست نمیدهیم؟
پاسخ سوالات بالا بدون شک «بله» است.
اما ما به راحتی میتوانیم علاوه بر اینکه از این کار جلوگیری کنیم تاثیرگذاری پیامک تبلیغاتی را هم افزایش دهیم.
برای جلوگیری از لغو ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه توسط مخاطبان دو راه حل به شما پیشنهاد میکنیم.
اول اینکه پیامهای تبلیغاتی که برای مخاطبان خود ارسال میکنید محتوای مفیدی برای مخاطب داشته باشد.
منظور از محتوای مفید این است که متنی که برای او ارسال میکنید واقعا کاربردی باشد. برای مثال اگر قصد دارید با استفاده از پیامک تبلیغاتی او را به خرید مجدد ترغیب کنید به پیام خود چاشنیهایی از جمله کد تخفیف اضافه کنید تا مخاطب به خرید ترغیب شود.
اگر در رابطه با «سرویس ماسک یا مسک پیامک» اطلاعاتی ندارید کلیک کنید.
به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده لباس هستید و قصد دارید با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی مخاطبان خود را از نیوکالکشنهای خود آگاه کنید تا اگر آنها قصد خرید لباس دارند به وب سایت شما مراجعه کنند و خرید کنند.
برای این کار و ترغیب مخاطبان خود به خرید سادهترین راه حلی که وجود دارد ارائه یک کد تخفیف به او است. با اینکار مخاطب خود را علاوه بر آگاه سازی، مخاطب را به خرید هم ترغیب کردهاید.
شک نکنید اگر اطلاع رسانی شما با چاشنی همچون کد تخفیف همراه باشد تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت.
علاوه بر اضافه کردن چاشنیهای مختلف، یکی از راهحلهای دیگری که برای جلوگیری از لغو ارسال پیامک تبلیغاتی توسط مخاطب وجود دارد؛ قرار دادن متن روش لغو چند خط پایینتر از آخرین متن است.
یعنی هنگامی که متن اصلی پیامک شما به پایان میرسد شما چند خط فاصله میدهید و بعد از چند خط روش لغو را درج میکنید.
با اینکار احتمال دیده شده متن لغو را کاهش میدهید.
اگر با مشکل عدم ارسال پیامک به بلک لیست مواجه هستید مقاله «پیامک خدماتی برای ارسال به بلک لیست» را مطالعه کنید.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر در چند روش ساده برای کسب اجازه از مخاطبان پیامک انبوه تبلیغاتی را برای شما ذکر کنیم تا از بروز مشکلاتی همچون شکایتهای قضایی علیه شما جلوگیری شود.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. علاوه بر مواردی که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم اگر شما هم تجربهای در این زمینه دارید در قسمت نظرات آن را بنویسید تا سایر مخاطبان این مقاله هم از آن آگاه شوند و از آن استفاده کنند.
به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «بهترین روش های ارسال پیامک انبوه» را مطالعه کنید.
وظیفه ما تولید محتوای غنی و کاربردی در حوزه پیامک تبلیغاتی و ارسال پیامکهای تبلیغاتی است. از شما میخواهیم با اشتراک گذاری این محتوا باعث بهتر دیده شدن آن شوید و ما را به تولید مقالات بیشتر ترغیب کنید.