اگر مقالاتی که ما در وب سایت فروش شرکت رهیاب پیام گستران منتشر کردیم را دنبال کرده باشید حتما به یاد دارید که بارها از «انتخاب درست مخاطبان هدف» و «تعامل و ارتباط با مخاطبان هدف» به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت در ارسال پیامک انبوه نام بردیم.
با توجه به اهمیت موضوع انتخاب مخاطبان هدف و تعامل برقرار کردن با او قصد داریم در این مقاله این موضوع را به صورت کامل برای شما شرح دهیم و انواع روشهای موثر برای انتخاب درست مخاطبان هدف و تعامل با او را به شما معرفی کنیم.
برای آشنایی با «سامانه ارسال پیامک انبوه» کلیک کنید.
مفهوم مخاطب هدف چیست؟
قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با انتخاب مخاطب با شما صحبت کنیم بهتر است که شما را با مفهوم مخاطب هدف آشنا کنیم.
مخاطب هدف به مجموعهای از مخاطبان گفته میشود که همگی دارای ویژگیهای مشخصی از قبیل سن، جنسیت، علایق، محل زندگی و موارد مشابه دیگر هستند.
در تعریف بالا منظور از ویژگیهای مشخص هر گونه ویژگی است که براساس آن بتوان مخاطبان را دسته بندی کرد.
عبارت «بالک Bulk پیام کوتاه» به معنی پیام کوتاه انبوه است. اگر در هر کجای متن این عبارت را مشاهده کردید بدانید به معنای پیامک انبوه است.
اهمیت مخاطبان هدف برای کسب و کار
اکنون که با مفهوم مخاطبان هدف آشنا شدید لازم است که اهمیت مخاطب هدف را برای کسب و کار برای شما شرح دهیم.
همانطور که در بالا بیان شد مخاطبان هدف براساس ویژگیهای مشخصی دسته بندی میشوند. به عنوان مثال کلیه افراد بالای 45 سال، افراد مجرد، بانوان، آقایان، دانشجویان، خانمهای شاغل و موارد مشابه دیگر همه دستهبندیهایی از مخاطبان هدف هستند.
هر محصول و خدمتی که از طرف کسب و کارها به بازار ارائه میشود برای رفع نیاز عدهی مشخصی مناسب است و آن محصول رفع کننده نیاز کل افراد جامعه نیست.
برای مثال فرض کنید که شما صاحب یک تولیدی کفشهای کوهنوردی با قیمت متوسط بازار هستید. محصول شما برای بزرگسالانی مناسب است که کوهنوردی میکنند و از نظر سطح درآمد در طبقهی متوسط قرار دارند. بدون شک محصول شما مناسب مهمانی و یا محل کار نیست و فقط مناسب کوهنوردی است.
اکنون اگر قصد داشته باشید محصول خود را بفروشید و برای محصولتان بازاریابی کنید بدون شک اینکار را در کفش فروشیهای سطح شهر، مزونهای لباس عروس و کت و شلوار فروشیها انجام نمیدهید و سعی میکنید محصول خود را در مکانهایی مانند فروشگاههای فروش وسایل کوهنوردی در معرض دید مشتریان قرار دهید و در آنجا محصول خود را بفروشید. زیرا اگر محصول را در مکانهایی مانند لباس فروشیها قرار دهید کسی محصول شما را نمیخرد.
اینکار شما به معنای انتخاب مخاطبان هدف است.
همانطور که در بالا بیان شد یکی از شروط اولیه برای موفقیت در بازاریابی انتخاب درست مخاطبان هدف است.
پس از انتخاب مخاطب هدف موضوعی که بسیار اهمیت دارد دسترسی به مخاطبان هدف است. زیرا همیشه دسترسی به مخاطبان هدف ساده نیست و از طرفی رقابت بسیار زیادی بین شما و رقبا وجود دارد و در صورتیکه شما نتوانید در زمان مناسب مخاطبان خود را هدف قرار دهید امکان دارد رقبای شما آنها را هدف قرار دهند و فرصت را از شما بگیرند.
برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف ابزارهای بازاریابی مختلفی وجود دارد که کسب کارها بر اساس نوع فعالیت، هزینه و موارد دیگر آنها را انتخاب میکنند. یکی از این ابزارهای بازاریابی، پیامک و بازاریابی پیامکی است.
برای آشنایی با «بهترین شرکت سامانه ارسال پیامک» کلیک کنید.
استفاده از پیامک انبوه برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف
همانطور که در مقاله «سامانه پیامک انبوه چیست؟» شرح داده شد؛ سامانههای ارسال پیامک یا پنلهای ارسال اس ام اس ابزاری هستند که کسب و کارها با استفاده از آنها میتوانند برای تعداد بسیار زیادی از افراد پیامک ارسال کنند.
اکنون سوالی که مطرح میشود نحوه استفاده از سامانههای پیامک انبوه برای هدف قرار دادن مخاطبان است.
سامانههای ارسال پیامک دارای قابلیتهای مختلفی از جمله ارسال منطقهای، ارسال براساس جنسیت، ارسال براساس سن و موارد مشابه دیگر است. با استفاده از این قابلیتها شما براحتی میتوانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید.
آیا میدانید برای ارسال پیامک به مخاطبان خود باید از آنها اجازه بگیرید؟ در مقاله «روشهای گرفتن اجازه از مخاطبان برای ارسال پیامک انبوه» چند روش ساده دریافت اجازه از مخاطبان را برای شما شرح دادهایم.
هدف قرار دادن مخاطبان با ارسال پیامک منطقهای
فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه محلی هستید و به مناسبت فرارسیدن عید نوروز بر روی محصولات خود تخفیف اعمال کردهاید و میخواهید این موضوع را به اطلاع اهالی محله خود برسانید؛ برای اینکار از چه ابزاری استفاده میکنید؟
یکی از ارزانترین ابزارهایی که برای اینکار شما میتوانید استفاده کنید ارسال پیامک انبوه است. اما پیامک انبوه را به چه کسانی ارسال کنید؟ اگر به کلیه مشترکان تلفن همراه پیامک انبوه ارسال کنید کار درستی است؟ آیا هزینه اینکار برای شما مقرون به صرفه است؟
یکی از روشهای خوب، ارزان و با کیفیت برای انتخاب مخاطبان هدف و ایجاد ارتباط با آنها ارسال پیامک منطقهای است.
با استفاده از قابلیت ارسال منطقهای پنلهای ارسال اس ام اس انبوه شما میتوانید با پرداخت هزینهی حداکثر 200 هزار تومانی برای 10 هزار نفر از افرادی که در منطقه شما و مناطق اطراف ساکن هستند پیامک ارسال کنید و تخفیفات خود را به اطلاع آنها برسانید.
قابلیت ارسال منطقهای سامانههای ارسال پیامک انبوه این امکان را به شما میدهد که به راحتی و با هزینهای مقرون به صرفه مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار دهید.
برای آشنایی با «تفاوت پیامک تبلیغاتی و پیامک خدماتی» کلیک کنید.
ارسال براساس جنسیت سامانههای ارسال اس ام اس انبوه
ارسال براساس جنسیت یکی دیگر از قابلیتهای سامانههای ارسال پیامک بالک است. این قابلیت مناسب کسب و کارهایی است که مخاطبان هدف آنها جنسیت مشخصی است.
برای مثال اگر شما صاحب یک آرایشگاه و یا مزون زنانه باشید با استفاده از این قابلیت میتوانید آرایشگاه یا مزون خود را به خانمها معرفی کنید و با ارائه یک تخفیف آنها را ترغیب کنید که از خدماتی که ارائه میدهید استفاده کنند.
در صورتیکه اگر بخواهید بدون استفاده از پنلهای ارسال اس ام اس و بانکهای اطلاعات شمارههای تلفن همراه اس ام اس خود را ارسال کنید باید به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان پیامک ارسال کنید و حتی امکان دارد هیچ یک از مخاطبانی که برای آنها اس ام اس ارسال میکنید خانم نباشد!
ارسال براساس جنسیت یکی از ویژگیهای پنلهای ارسال بالک است که این امکان را به شما میدهد با پرداخت هزینهای بسیار اندک مخاطبانی را هدف قرار دهید که دقیقا هدف کسب و کار شما است.
برای آشنایی با «بهترین روشهای ارسال پیامک انبوه» کلیک کنید.
ارسال پیامک به بازدید کنندگان وب سایت
در بالا دو مثال ساده از استفاده سامانههای ارسال پیام کوتاه انبوه برای هدف قرار دادن مخاطبان را برای شما شرح دادیم. در این قسمت میخواهیم موضوع ارسال پیامک انبوه برای مخاطبان کسب و کارهای اینترنتی را برای شما شرح دهیم.
آیا تا به حال با خود فکر کردهاید که چرا بیشتر فروشگاهها و کسب و کارهای اینترنتی بر روی وب سایت خود قسمتی با عنوان وبلاگ دارند و در آنجا مقالات و مطالب مفید را به صورت رایگان به مخاطبان خود ارائه میدهند؟
با توجه به هزینه بالای تولید محتوا برای بخش وبلاگ، چه توجیه اقتصادی برای تولید محتوا و ارائه مطالب بر روی وب سایت یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد؟
انتخاب و هدف قرار دادن مخاطب هدف مانند مثالهای بالا همیشه ساده نیست. کسب و کارهای اینترنتی معمولا با ارائه مطالب رایگان در بخش وبلاگ وب سایت خود سعی میکنند مخاطبان هدف کسب و کار خود را به وب سایت بکشانند. سپس با ترفندهای مختلفی مانند ارائه مطالب بیشتر، سعی میکنند شماره تلفن همراه آنها را دریافت کنند تا در نهایت با هدف قرار دادن آنها و انجام فرایندهای بازاریابی پیامکی مخاطبان خود را به خرید ترغیب کنید.
برای مثال فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و در فروشگاه اینترنتی خود محصولات کوهنوردی میفروشید. چطور میخواهید مخاطبانی را هدف قرار دهید که علاقمند به کوهنوردی هستند؟ آیا با ارسال منطقهای پیامک و یا ارسال براساس جنسیت میتوانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید؟
این مثال دقیقا یکی از نمونههایی است که برای حل مشکل انتخاب و هدف قرار دادن مخاطبان هدف، بخش وبلاگ فروشگاه اینترنتی به کمک شما میآید.
شما با قرار دادن مقالات و محتواهایی که نیاز کوهنوردان است آنها را به وبلاگ خود میکشانید و سپس در ازای دریافت شماره تلفن همراه مطالب بیشتری را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار میدهید.
پس از مدتی شما بانکی از شمارههای تلفن همراه افرادی دارید که به کوهنوردی علاقهمند هستند و میتوانید با ارسال پیامک انبوه و انجام فرایندهای بازاریابی پیامکی محصولات خود را به آنها بفروشید.
این مثال یکی از نمونههای استفاده از پنلهای ارسال اس ام اس انبوه برای انتخاب و هدف قرار دادن مخاطبان هدف است.
علاوه بر روشی که در بالا برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف وب سایت بیان شد قابلیت دیگر سامانههای ارسال پیامک انبوه که بسیار مورد توجه کسب و کارهای اینترنتی است امکان برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان است.
همه کسب و کارهای لیستی از مشتریان خود دارند که حداقل یکبار از وب سایت آنها خرید کردهاند. مشتریان وب سایت امکان دارد به دلایل مختلف بعد از مدتی کسب و کار ما را فراموش کنند و دیگر محصول مورد نیاز خود را از ما نخرند. پنلهای ارسال اس ام اس انبوه این امکان را به ما میدهند تا با ارسال پیامکهای دورهای و یا مناسبتی مخاطبان خود را هدف قرار دهیم و آنها را به تعامل بیشتر با خودمان و در نهایت خرید بیشتر ترغیب کنیم.
سرویس مسک پیامک به ارسال پیامک انبوه با نام کسب و کار گفته میشود. برای آشنایی با این موضوع مقاله «سرویس مسک یا ماسک پیامک چیست؟» را مطالعه کنید.
ارسال پیامک به گروههای خاص از مخاطبان هدف
علاوه بر روشهایی که در بالا برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف با استفاده از پنلهای ارسال پیامک بیان شد؛ ارسال پیامک به گروهها خاص یکی دیگر از روشهای پرتکرار و پرکاربرد برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف است.
اگر از بازاریابی پیامکی و پنلهای ارسال اس ام اس انبوه استفاده کرده باشید با عبارت بانکهای شماره تلفن همراه مشاغل آشنا هستید.
بانکهای شمارههای تلفن همراه مشاغل لیستی از شمارههای تلفن افرادی است که در حوزه مشخصی فعالیت میکنند. برای مثال بانک شمارههای تلفن همراه خواروبار فروشان، بانک شمارههای تلفن همراه مهندسان عمران و بانک شمارههای تلفن همراه فروشندگان نرمافزار نمونههایی از بانکهای شمارههای تلفن همراه است.
پنلهای ارسال اس ام اس انبوه در کنار بانکهای شمارههای تلفن همراه یکی از ابزارهای ارزان قیمت و مناسب برای تعامل برقرار کردن با مخاطبان هدف است.
برای مثال فرض کنید که شما خدمت و یا محصولی ارائه میکنید که مناسب فروشندگان نرمافزار است. برای بازاریابی محصول خود از چه ایدهای استفاده میکنید؟ و یا اینکه بازاریابی محصول یا خدمت خود را به چه صورت انجام میدهید؟
شما برای بازاریابی محصول و خدمت خود میتوانید از روشهای مختلفی مانند مراجعه حضوری به فروشندگان نرمافزار استفاده کنید. اما مراجعه حضوری به فروشندگان نرمافزار چه قدر از شما زمان میگیرد؟ و یا اینکه مراجعه حضوری به فروشندگان نرمافزار برای شما چه هزینهای در پی خواهد داشت؟
یکی از روشهایی که برای معرفی محصول و خدمت خود میتوانید استفاده کنید استفاده از پنلهای ارسال اس ام اس انبوه است.
شما با ارسال یک پیامک به کلیهی فروشندگان نرمافزار میتوانید محصول خود را به آنها معرفی کنید و سپس به صورت حضوری به فروشندگانی مراجعه کنید که نسبت به پیام ارسالی شما واکنش مثبت نشان دادهاند.
استفاده از سامانههای ارسال پیامک انبوه یکی از ارزانترین ابزارها برای تعامل برقرار کردن با مخاطبان است.
در این مقاله سعی کردیم با زبان ساده انواع روشهایی که با استفاده از آنها میتوانید با مخاطبان هدف خود ارتباط و تعامل برقرار کنید را به شما معرفی کنیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.
اگر مطالعه این مقاله برای شما مفید بود پیشنهاد میکنیم مقاله «بهترین ساعت و زمان ارسال پیامک تبلیغاتی» را مطالعه کنید.
اگر در خصوص پنلهای ارسال اس ام اس انبوه سوالی در ذهن دارید میتوانید با همکارن ما در شرکت رهیاب پیام گستران تماس بگیرید. شنیدن صدای گرم شما باعث خوشنودی ما است.